woensdag 14 juli 2010

Mijn vraag voor "Durf te vragen" verduidelijkt!



Tijdens de “Durftevragen” sessie vanmiddag mocht ik de volgende vraag stellen:
Hoe krijg ik verschillende lokaties leefbaar en geschikt voor gemeenschappelijk gebruik?
De eigenlijke vraag is complexer, vandaar onderstaande uitleg!

Durf te vragen

(Slimmer werken methode / Martijn Aslander)

Wie ben ik?

Maarten Wijsbeek,

Bescheiden levensgenieter, proces & Milieu deskundige, gastheer, organisator, motivator, uitvinder (oplossingen/mogelijkheden) en ik maak foto's;


Wat wil ik?


mijn wens is om:

Iedereen in mijn omgeving iets gelukkiger/blijer te maken,

deze omgeving steeds groter te maken,

zorgen dat mijn omgeving respectvol en liefde vol met elkaar omgaat,

en hiervoor een plek te creëren.


Hoe kom ik daar, waar ik wil zijn?

Mijn Idee is om met hulp van anderen

(anderen laten doen waar zij goed in zijn en plezier aan beleven),

een (een week lang) een locatie op te ruimen/gereed te maken voor algemeen gebruik

en dit af te sluiten met een feest!

Om het daarna terug te geven aan de gemeenschap.

Ik denk aan het opschonen van een

terrein, bos, lege fabriekshal, strand, natuurgebied, en andere braak liggende terreinen.


Graag met de hulp van anderen!

Hulp van anderen inroepen voor schoonmaken, reparaties, renovaties, catering, ontspanning, organisatie, recreatie, ontspanning, Financiering, Logistiek, Muziek
en:

Hoe kan ik van waarde voor anderen zijn?

– Door mensen te laten doen waar ze goed in zijn en plezier aan beleven geef je ze vertrouwen, waardering en geluk!

– Door een plek klaar te maken voor algemeen gebruik, geef je aan de gemeenschap!

– Door een plek klaar te maken voor een bedrijf, geef je een bedrijf een stimulans om er iets moois mee te doen!

– (en niet te vergeten de waardebepaling achteraf!)



Welke hulp heb ik nodig?

-Terreinen, hallen, lege fabrieken, braakliggende bouwgrond, lege kantoren enz.

-Vrijwilligers (regionaal en globaal)

-Sonsoren

-Administrateurs

-Cateraars

-Muziekanten

-Dj's

-Vj's

-Facilitaire sponsoren

-Lokale ondernemers

-Lokale bestuurders

-enz.


Maarten Wijsbeek,

Zandvoort 14 Juli 2010.


jm.wijsbeek@live.nl

Twitter: #MaartenWijsbeek

1 opmerking:

  1. Maarten! Wat een gaaf idee! Dit zou supergoed binnen de 7 days of inspiration actitviteit passen. Wat kunnen wij voor je doen: wij kunnen je een netwerk bieden, een plek waar je die mensen/dingen die op je 'boodschappenlijst'staan te vinden. Ik wil je van harte uitnodigen om onze website te bkijken en je aan te melden voor de stad die het dichtst bij jouw wens ligt (ik hoop Amsterdam; want daar ben ik stadscoordinator!) http://7daysofinspiration.com/
    je kunt mij mailen op 7di.amsterdam@gmail.com
    gr. Alieke

    BeantwoordenVerwijderen