donderdag 15 juli 2010

CleanUp&Party Opzetje




Concept! Op en aanmerkingen graag naar: CleanUpAndParty@live.nl

CleanUp&Party

Waar gaat het om?

Wij willen de wereld om ons heen schoner en gebruiks-vriendelijk maken.
Wij willen mensen laten participeren in het leefbaar houden van hun omgeving.
Wij willen bewoners, gebruikers, bedrijven en bestuurders laten participeren in het leefbaar houden van hun omgeving.
Wij willen dit op een leuke manier, doelmatig en in onderlinge harmonie bewerkstelligen.
Wij willen dit afsluiten met een feest!

Hoe gaan we dit doen?

We zoeken een locatie die ongebruikt en in verval geraakt is en deze locatie gaan we opschonen, opknappen en bruikbaar maken voor (algemeen) gebruik. Als de locatie hiervoor klaar is gaan we het afsluiten met een feest!

Wat hebben we nodig/Welke hulp kunnen we gebruiken?

Om een terrein/locatie op te schonen en klaar te maken voor (algemeen)gebruik hebben we het volgende nodig:

1.De Locatie, een terrein, hal, fabriekshal, kantoren complex, slooppand enz.
2.De eigenaar van de locatie.
3.Belanghebbende bij de locatie.
4.Contact met de gemeente ivm afval-inzameling, afval-verwijdering, vergunningen,
beveiliging en subsidie.
5.Contact met de brandweer.
6.Vrijwilligers (die een feestje wel zien zitten).
7.Hoveniers, Tree-workers, Stratenmakers (die een feestje wel zien zitten).
8.Gereedschap-verhuur-bedrijven.
9.Auto-verhuur-bedrijven.
10.Cateraars.
11.Internet publicisten/bloggers/spammers.
(Mail to CleanUpandParty@live.nl)
12.Website.
(www.CleanUpParty.com www.CleanUpParty.nl)

13.Webdesigners.
14.Sponsoren.
15.Pers.
16.Bouwkeet of Camper (mobiel Kantoor/kantine/lounge)
17.Vrijwilligers die tijdens het feest mee willen helpen.
18.Boekhouder.
19.Meedenkers
20.Tenten (feest-tenten)
21.USB Printer .
22.Portofoons.
23.Artisten, DJ's, VJ's, Dancers, Trommelaars, Muzikanten, Jongleurs,
24.Drankengroothandel (Sponsor)


CleanUp&Party

Tijdsplanning

1.Op het moment dat we een lokatie weten gaan we overleggen met de eigenaar,
gemeente en andere belanghebbende.
2.Dan begint de planning. Minimaal 1 maand voor het eind-feest.
3.De datum van het eind-feest wordt bepaald.
4.De start van de opruim-sessie start op maandag voor het feest.
5.Het opbouwen voor het feest begint op vrijdag voor het feest.
6.Zaterdag avond generale repetitie voor het feest.
7.Zondagmiddag 15:00 uur Aanvang feest.
8.Zondagavond 23:30 uur Einde feest.
9.Zondagnacht tot 02:00 uur opruimen Feest
10.Maandag morgen afbreken facititeiten.
11.Maandagmiddag 15:00 uur Overdracht terrein aan nieuwe gebruikers.



CleanUp&Party


Hoe gaan we dit betalen?

- Door gebruik te maken van de Sociale Overwaarde (www.SocialeOverwaarde.nl)
en / of :
- Subsidie van gemeente als het om gemeente grond gaat
- Sponsoring van omliggende bedrijven, sponsoren kopen met hun bijdrage een aantal
toegangskaarten voor het feest (bv. 25 €/kaart, één kaart geeft toegang tot het
feest en 2 gratis consumpties)
- Betaling door eigenaar voor opschonen van zijn of haar terrein.
- Donaties
- Entreebewijzen verkopen aan niet vrijwilligers/buurtbewoners/geïntresseerden.
- Enz.


Wat is de waarde voor de eigenaar van het terrein wat we willen opknappen?

- De intrinsieke waarde van het terrein en de omgeving verhogen
- Beter aanzien van de eigenaar, imago enz
- Beter contact met de buurt/omgeving
- Enz.

CleanUp&Party

Initiatief: Maarten Wijsbeek
Email: CleanUpandParty@live.nl
Website: www.CleanUpParty.com (under construction)
www.CleanUpParty.nl (under construction)
Telefoon: 0620907308

3 opmerkingen:

  1. Gaaf idee! Ik drop dit idee in mijn netwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super idee! We willen er graag aandacht aan geven in/op ons platform De Betere Wereld, zodat je kan crowdsourcen en -funden.
    Stuur een inspirend stuk van 200-400 woorden met bij voorkeur wat beeld naar erwin@debeterewereld.nl ajb...

    Succes!
    Erwin

    Redactie | Community Communicatie
    020 52 85 094

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed plan. Betrek er ook jongeren bij. Blijft de boel langer mooi ook. Kan bv als maatschappelijke stage.
    Joke Lammerts van Bueren

    BeantwoordenVerwijderen